Skip to main content

Kisah disebalik aku

Seingat aku masa tu tahun 1992 time tu aku tengah galak belajar silat, malam2 buta naik basikal je kayuh ke gelangang, kawan pun ramai masa tu hati kering tak penah ada sikit pun rasa gentar kononnya 😆😆

jalan ladang baru d tambah dengan tanah merah masa tu, aku ingat lagi malam tu malam.jumat macam malam ni la, masa tu pecah langkah  maka 13 murid pak buhari main langkah 5, selesai bacaan tahlil dan doa berlatihlah kami, dlm masa berlatih tu guru pesan, malam ni kalau jumpa sesuatu yg pelik jangan di tegur tu tandanya rejeki korang nak jumpa dlm slang jowo nya..

lepas bersalam2an maka baliklah aku naik basikal jee, kawan2 lain nak moto..aku rilek jee kayuh sambil kawan2 suluh dr belakang, sampai simpang masuk ke kampung masing3 berpecah haluan maka aku berkayuh sendiri...dlm hati terdetik agak2 nya apa laa yg akan muncul macam kata guru td😑😑 agak cabul fikiran aku masa tu kerana memikirkan perkara yg aku tk patut aju bayangkan...

dalam yg masa minda aku separa sedar aku nampak pokok pisang depan aku brrgoyang2 hati aku dh cuak apa pulak yg muncul nii, aku cuba mengawal.perasaan aku, macam2 doa ayat aku dh mula baca...masa tu belum lagi belajar mengaji gan arwah tok, 😆

aku pasrah jer lah apa.yg nak d hadap, pernah dengar cerita kawan2 kampung lain yg belajar silat, ada yg jumpa pocong lah, cik ponti mengiring depa balik sambil mengilai3...sebab sebelum ni kecoh kat kampung nampak cik ponti bertengek kat jambatan balai raya dekat simpang...

lama aku mengelamun...seram sejuk, tiba2 satu ssosok perempuan tua munculll memandang aku tepat dtangan nyaaa plastik baja perlahan menyapa aku "baru balik add dh habis berlatih silat" katanyaa...naik lembik kaki aku....

rupa nyaa jiran aku baru habis bungkus pisang....cinabeng tullll, aku terus laju mengayuh basikal aku sampai depan rumah aku berenti ambil nafas jap dekat jalan ladang tanah merah...tak semena2 aku dpt rasakan satu aura kuat, bulu roma ku tegak semahu2nya...telinga aku berdesing badan aku semene2 manjadi panas, Allah apa pulak yg nak jadi ni, tapi aku masih tenang pasal.aku dh depan rumah,kalau apa2 hal pun aku boleh lari pecut balik rumah jerit panggil mak...

dlm 2 minit gak aku merasakan suasana macam tu masa tu gak suasana jadi sepi tak ada suara serangga pun secara tiba2, masa yg sama aku lihat padi yang baru nak terbit buah bergerak2(kawasan rumah aku sawah padi)

walau pun malam aku masih boleh melihat satu sosok berbelang2 hitam putih keluar dr sawah tu berjalan kearah seberang jalan tk lama seekor lagi keluar dr kawasan yg sama, tp kali ini dia berenti menoleh pada aku sambil membuka mulutnya luas menampakkan taring panjang nyaa menyeringaii sambil melibas2 ekornya...seolah2 menyapa aku yg sedang kaku melihat 2 ekor harimau putih sebesar van vannet menyeberang jalan d depan rumah ku..

dalam kebingungan aku seret basikal ku balik kerumah...cepat2 aku capai tuala dan mandi, aku baring dan terlelap, sedar2 dr tidur  aku rasa kaki aku pedihhh aku raba kaki ku memang sah pedih...

tak sampai 30 saat aku melompat bangun kerana aku dpt rasakan satu libasan tali pingang hinggap lagi d kaki dan suara tu memang aku kenal

"matahari dh tinggi tk reti2 nak bangun  subuh ntah kemana, merayap jee malam" bebel mak aku....

erkkk k la byee kene temberang korang lagi malam ni😂😂😂😂

Comments

Popular posts from this blog

Ramalan Jodoh mengikut Kitab Tajul Muluk

Kitab Tajul Muluk adalah merupakan kitab lama. Dikatakan perkataan asal adalah taj-al-mulk. Setelah ia memasuki tanah melayu dari arab, maka sejak itu lah ia berubah menjadi tajul muluk. Sesetengah orang menolak apa yang terdapat di dalam ilmu tajul muluk kerana dikatakan boleh memesongkan akidah. Antara ilmu yang terkandung di dalam kitab ini adalah seperti ilmu berkaitan sifat wanita dan juga jodoh. Berikut adalah pengiraan berdasarkan ilmu tajul muluk mengenai ramalan jodoh. LANGKAH 1 Ke semua nama perlu dieja di dalam tulisan jawi. Memerlukan  nama sendiri, nama ibu sendiri, nama pasangan  dan nama ibu pasangan jumlahkan semua nilai huruf pada nama tersebut. kemudian, jumlah tersebut perlu di tambah 7 dan bahagi 9 Perlu teliti dalam pengejaan kerana dibimbangi keputusannya nanti tidak tepat. CONTOH nur + nurul + muhammad + ahmad احمد +  محمد  +  نورال  +  نور asingkan huruf dan tambah macam di bawah ni (50+6+200)+(50+6+200+1+30)+(40+8+40+4)+(1+8+40+4) jumlah huruf

Nabi Penjaga Air-Bumi-Hutan & tanaman

  Nabi Penjaga Air-Bumi-Hutan & tanaman PENJAGA AIR / BANYU: Nabi khaidir. a.s. Assalamu Alaikum Ya Nabi Yallah Khaidir Alaihissalam, ulun minta halal minta ridho wan pian minta banyu gasan mandi,mandi wajib,minum,dll PENJAGA TANAH / BUMI Nabi adam. a.s. Assalamu Alaikum Ya Nabi Yallah Adam Abul Basyar Alaihissalam, ulun minta halal minta ridho umpat bejajak / bejalan di atas / di belakang tanah / bumi atau handak betanam pohon dll PENJAGA HUTAN / PAPOHONAN Nabi ilyas. a.s Assalamu Alaikum Ya Nabi Yallah Ilyas Alaihissalam, ulun minta halal minta ridho minta kayu atau menatak kayu dll PENJAGA RUMPUT / TANAMAN Nabi idris. a.s Assalamu Alaikum Ya Nabi Yallah Idris Alaihissalam, ulun minta ridho minta halal umpat bejalan / bejajak di atas rumput dll

Ilmu Ina Anaa Amanna

Assalamu'alaikum Wr. Wb. -----------------------------------------------------------------------   Mau ngasih TESTIMONI tentang amalan dibawah ini: yang dibabarkan oleh Guru Bambang Satriani. ----------------------------------------------------------------------- langsung tajrib lagi, kalau disini semula jadi namanya INNA ANNA AAMANA Dibaca 11 kali tahan nafas, lidah lipat keatas tahan nafas diperut pegang dada kiri oleh tangan kanan, setelah beres membaca niatkan dalam hati ditujukan untuk apa fadilah -menundukan hati seseorang -tidak bayar ongkos kendaraan umum -meredam orang yang lagi emosi -menundukan atasan,bos -menangkan arisan -penarik pembeli